Keratynowe prostowanie włosów to idealny zabieg dla osób pragnących zdyscyplinować swoje włosy + odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące keratynowego prostowania włosów

6.3.18

Hi

Na początku chciałabym Was zachęcić do skorzystania z promocji na keratynowe prostowanie w salonie Jewuła Kuźnia Stylu. Salon ten posiada profesjonalny personel, można liczyć tam na świetne porady dotyczące zabiegu, kondycji włosów oraz na umilenie czasu ciekawymi opowieściami czy rozmowami.


Poniżej znajdziecie odpowiedzi na szereg nurtujących Was pytań dotyczących keratynowego prostowania włosów oraz zdjęcia PRZED i PO zabiegu :)
Tutaj znajdziecie mój ostatni wpis na temat keratynowego prostowania włosów : Natalie Forever - keratyna1


1.Co dokładnie oznacza keratynowe prostowanie włosów ?

Zacznijmy od tego co to jest keratyna? Keratyna to białko, które zawiera bardzo dużo aminokwasów siarkowych. Nawilża włosy, zmiękcza je i wygładza, tworzy na ich powierzchni film, który zatrzymuje wodę we włosach.
Pamiętajcie, że głównym celem nakładania keratyny nie jest wbrew pozorom wyprostowanie włosa. To jest celem prostowania chemicznego, które bardzo mocno niszczy włosy (jak trwała ondulacja). Zabieg nakładania keratyny na włosy nazywany jest przez nas potocznie keratynowym prostowaniem włosów. Zatem nie mylcie prostowania chemicznego włosów z nakładaniem keratyny na włosy!!! 
Włosy PO keratynowym prostowaniu włosów

 2.Opis i czas trwania zabiegu

Na początku trzeba umyć włosy. Potem na włosy nakładana jest keratyna. Niektóre keratyny trzyma się na włosach przez ok godzinę. Jak miałam nakładaną keratynę w lipcu to trzymałam ją na włosach przez 50 minut, a teraz Panie fryzjerki od razu przystąpiły do suszenia włosów. Następnym krokiem jest modelowanie włosów za pomocą okrągłej szczotki. Pod wpływem ciepła łuski włosa otwierają się, a keratynowy budulec wnika w ich strukturę i dokładnie wypełnia wszelkie ubytki. Ostatnim etapem zabiegu jest wyprostowanie włosów. Trzeba uważać z temperaturą prostowania, aby nie spalić końcówek. Ogólna zasada dotycząca prostowania włosów jest taka : u nasady i na włosach naturalnych temperatura może być wyższa i możemy prostować włosy kilka razy, a końcówki oraz włosy farbowane, a szczególnie rozjaśniane prostujemy jak najniższą temperaturą i maksymalnie dwa razy. Następnie łuski włosa zostają zamknięte, a ich struktura zostaje zrekonstruowana.

3.Zalety i wady keratynowego prostowania włosów:

Główną zaletą działania keratyny są zdrowsze, gładsze, bardziej błyszczące i włosy. Łuska włosa zostaje zamknięta, a cały włos jest zrekonstruowany. Dodatkowo dzięki keratynie włosy przestają się puszyć, elektryzować, są miękkie, gładkie i takie bardziej dociążone - takie jak z reklamy kosmetyków do włosów <3
Kolejną zaletą jest to, że nie trzeba codziennie stosować prostownicy, ponieważ włosy przez te pół roku są proste. To jest dla mnie wielką zaletą, ponieważ moje włosy falowały się w różnych miejscach (nierównomiernie) i niestety nie wyglądało to zbyt ładnie. Dodatkowo nie musimy używać suszarki i prostownicy, więc nasze włosy wyglądają na zdrowsze i dłuższe (bo nie kruszą się końcówki).
Wadą z pewnością jest cena. Koszt takiego zabiegu na włosach takich jak moje waha się od 400-600 złotych. Do tego trzeba kupić jeszcze szampon i odzywkę z dodatkiem keratyny, bez SLS, soli, ziół. Moim zdaniem mimo wszystko warto zdecydować się na jeden taki zabieg i mieć spokój przez 6 miesięcy niż wydawać dużo pieniędzy na drogie odżywki, maski.



4. Przez jaki okres utrzymuje się keratyna?

Keratyna utrzymuje się na włosach od trzech do sześciu miesięcy, jeśli cały zabieg jest poprawnie wykonany. Trzeba dobrać odpowiedni rodzaj keratyny do typu włosów, dobrze ją nałożyć, tak aby cała keratyna się wchłonęła, a potem zamknąć łuski włosa przez suszenia i w końcu dobranie odpowiedniej temperatury prostownicy. Miejcie na uwadze, że na całej długości włosa trzeba zmieniać temperaturę prostownicy nawet kilka razy. Wszystko to zależy oczywiście od kondycji włosów. Ja miałam najwyższą temperaturę na odroście, a przy końcach, tam gdzie miałam rozjaśniane włosy to temperatura była dużo niższa. To jest już moja druga keratynka w Kuźni Stylu Jewuła i za każdym razem keratyna się wchłonęła, a włosy przez długi czas były proste. Na moich włosach keratyna utrzymała się przez pięć miesięcy.

5. Czy trzeba się jakoś specjalnie przygotować do zabiegu ?

Nie trzeba się jakoś specjalnie przygotowywać do zabiegu. Można nawet przyjść w nieumytych włosach, ponieważ i tak Wam tam umyją. Chyba, że robicie keratynę w domu to wtedy należy umyć włosy, ponieważ po nałożeniu keratyny nie wolno ich myć przez 48 godzin.


6. Czy cienkie włosy będą oklapnięte po keratynie?

Niestety włosy mogą być przez pierwsze dwa dni oklapnięte po keratynie. Widać to szczególnie na cienkich włosach (niestety ja takie mam 😢 ), ale po tych dwóch dniach nie wygląda to tak tragicznie. Pamiętajcie też, żeby nie przesadzić z odżywką, ponieważ własnie to może sprawić, że włosy będą bardziej przyklapnięte. Najlepiej nakładające ją od połowy długości włosów aż po same końce :)


7. Czy można farbować i obcinać włosy przed lub po keratynie?

Po nałożeniu keratyny powinno się podciąć zniszczone końcówki, aby włosy się lepiej układały i by wyglądały zdrowo. Co do farbowania to radziłabym odczekać 2 tygodnie przed i 2 tygodnie po nałożeniu keratyny. Dzięki temu zwiększymy stopień wchłanialności keratyny (im więcej się wchłonie tym lepszy jest efekt) oraz sprawimy, że keratyna utrzyma się na włosach dłużej (niektóre farby mogą przyspieszyć wypłukanie keratyny).


8. Po jakim czasie od keratynowego prostowania włosy mogą być umyte?

Włosy można umyć dopiero po 48 godzinach od nałożenia keratyny. Nie wolno w tym czasie przebywać również w miejscach, gdzie panuje duża wilgotność powietrza (basen, sauna). Dzięki temu, że odczekacie te 2 dni z myciem włosów to będziecie mogły się przez dłuższy czas cieszyć pięknymi i zdrowymi włosami niż jakbyście umyły włosy zaraz po keratynie. Jeśli już wydajecie tyle pieniędzy na taki zabieg jak keratynowe prostowanie włosów to lepiej jest trzymać się zaleceń, żeby włosy pozostały jak najdłużej zdrowe i piękne.


 9.Czy można spinać włosy zaraz po zabiegu?

Nie wolno spinać włosów zaraz po ani do 48 godzin po zabiegu nawet w luźny koczek. Nie wolno nawet zakładać włosów za ucho. Muszą być proste i luźne. Jeśli musicie je koniecznie związać, aby ich nie zamoczyć to zepnijcie je delikatnie klamrą, uważając aby były jak najmniej skręcone.


10. Co zrobić jeśli włosy się odgniotą lub zakręcą w ciągu 2 dni od nałożenia keratyny ?

Należy je szybciutko wyprostować za pomocą prostownicy. Jeśli tego nie zrobicie to włos będzie falowany. Pamiętajcie też o odpowiedniej temperaturze na danym odcinku pasma- odrosty i włosy naturalne mogą być prostowane wyższą temperaturą, a końcówki i włosy rozjaśniane niższą temperaturą.


11. Jakie kosmetyki stosować do pielęgnacji włosów po keratynie?

Po keratynowym prostowaniu powinniśmy używać kosmetyków, które przedłużą jej efekt. Oczywiście można sięgnąć po preparaty od producenta lub poszukać samemu na własną rękę dobrym składem. Oczywiście unikajcie w składzie SLS, SLES, soli, ziół, a najlepiej jak w składzie będzie keratyna i proteiny.



1. Miałyście już kiedyś nakładaną keratynę na włosy?
2. Wolicie samodzielnie wykonywać ten zabieg czy jednak u fryzjera?
3. Jakie polecacie jeszcze skuteczne zabiegi dla suchych włosów?

Have a nice day

Może Cię również zainteresować

47 komentarze

  1. Moje włosy zawsze były "inne"jeśli chodzi o skuteczność kosmetyków czy zabiegów :P Są grube, gęste, mega sztywne i suche. Nie kręcą się bardzo, ale puszą się i czasami gdzieś coś się "wygnie". Widząc niesamowite efekty u znajomych, skusiłam się na keratynowe prostowanie. Wybrałam salon w Warszawie specjalizujący się w wykonywaniu tego zabiegu, doświadczonego, zaufanego fryzjera. Zapłaciłam majątek, stosowałam się do wszystkich zaleceń, stosuję tylko zalecone kosmetyki (które też do najtańszych nie należą) i co? Moje włosy są w tragicznym stanie. Fakt, są prostsze, może nieco gładsze, ale i tak ciągle coś się podkręci, powygina. Jeśli włosy odgniotą się od gumki/spinki czy czegokolwiek to nic nie jest w stanie ich wyprostować, nawet prostownica! Pomaga tylko umycie włosów. Naprawdę włosy są teraz okropne, ponieważ w żaden sposób nie mogę ich zdyscyplinować. Także albo keratynowe prostowanie nie nadaje się do każdego rodzaju włosów, albo to "wina" moich włosów :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W sumie zazdroszczę Ci, że masz grube i gęste włosy :) Zawsze chciałam takie mieć. Może fryzjer źle dobrał rodzaj keratyny lub po prostu nałożył jej zbyt mało.

      Usuń
    2. Dokładnie, co ja bym dała za takie "problemy" - u mnie ciągle wypadają a jak przestaną to są cienkie i paskudne!

      Usuń
    3. Niestety wypadanie włosów to dość uciążliwy problem. Niema jednoznacznego sposobu na tę dolegliwość. Nie warto też stosować tabletek czy innych suplementów na wypadanie włosów tak jak profolan bo to oszustwo z tego co wiem.

      Usuń
  2. kiedyś, jak miałam krótsze i mega zniszczone włosy to myślałam o keratynowym prostowaniu. Jednak teraz ich stan się dużo poprawił i same z siebie są proste <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pamiętaj, że keratynowe prostowanie włosów to nie tylko ich wyprostowanie, ale również odżywienie :)

      Usuń
  3. u mnie utrzymuje się przesz tydzień :(
    ale włosy po są w lepszej kondycji

    OdpowiedzUsuń
  4. Mialam ten zabieg i baaaardzo go polubilam :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę :) Mi również przypadł do gustu :D

      Usuń
  5. Brawo za punkt pierwszy, jak mnie denerwuje jak ktoś po zabiegu ma pretensje, że nie ma idealnie prostych włosów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, a keratyna ma za zadanie je odżywić, a ich wyprostowanie to taki miły skutek uboczny :D

      Usuń
  6. Nie wiedziałam że coś takiego można zrobić u fryzjera. Póki co mam krótkie włosy i raczej mi to nie potrzebne, ale dobrze wiedzieć;)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli będziesz miała kiedyś dłuższe włosy i będą one potrzebować odżywienia to zachęcam Cię do zrobienia tego zabiegu w salonie fryzjerskim :)

      Usuń
  7. Wiem troszkę o keratynowym prostowaniu włosów, bo kiedyś się czailam na ten zabieg. Stwierdziłam jednak z całą pewnością, że uwielbiam swoje loki a keratynowe prostowanie z relacji znajomych wiem, że za wiele nie daje dla włosów kręconych :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Keratyna ma na celu odżywienie włosów. Rodzaj włosów, czyli to czy są proste, falowane czy kręcone nie ma tu znaczenia :)

      Usuń
  8. Robiłam raz, parę lat temu i skuteczność zabiegu była dyskusyjna. Może nie tak zrobiony, a może moje włosy jednak mają inne zdanie. Nie bardzo chce mi się jednak wydawać kolejne kilkaset złotych, żeby to sprawdzić.

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś się zastawiałam nad takim zabiegiem, ale muszę poczekać jak włosy mi urosną do długości takiej jakiej chce :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Kiedyś chciałam się temu poddać, ale ostatecznie zrezygnowałam ;D

    OdpowiedzUsuń
  11. Poważna sprawa z tą keratyną.
    Włosy po takim prostowaniu keratyną są śliczne, szkoda, że taki zabieg trochę kosztuję, ale wydaję mi się, że warto.
    https://mylifeiswonderful9.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Mi to nie jest potrzebne bo mam proste włosy ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Keratyna nie tylko prostuje włosy, ale przede wszystkim je odżywia :)

      Usuń
  13. Ja też należę chyba do tych, którym to niepotrzebne :) włosy mam proste jak druty i dodatkowo w dobrej kondycji, ale miło że jesteś zadowolona :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Efekt po zabiegu, zachwycający :D Na moje piórka niestety on nie jest :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Przy włosach cienkich keratyna nie jest wskazana :(

      Usuń
  15. Jako fryzjerka wiem jak to działa i wiele osób decyduje się na ten zabieg. Jest szybko, prosty i nie wymaga potem jakiejś specjalnej pielęgnacji a an pewno wiele osób zauważy szybsze przygotowanie sie do wyjścia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Interesujący post, nigdy nie robiłam tego typu zabiegu, ale może dlatego,że barzdiej ciągnie mnie w stronę loków aniżeli prostych włosów :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze możesz je odżywić i zrobić sobie loki. Keratyna nie ma na celu tylko wyprostowania włosów.

      Usuń
  17. Hello, thanks for the information. Have a nice day! xx

    OdpowiedzUsuń
  18. Twoje włosy wyglądają super po tym prostowaniu :) masz na nich bardzo ładny kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Efekty wygladaja super, niestety moja praca nie pozwala mi na taki zabieg :(

    OdpowiedzUsuń
  20. Wow, ale piękne, wygładzone włosy :) Ciągle się zastanawiam nad tym zabiegiem i chyba się zdecyduję, bo włosy wyglądają przecudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Dużo myślałam nad keratynowym prostowaniem włosów, aby ich ciągle nie niszczyć prostownicą i chyba w końcu się zdecyduję ;) Po co niszczyć włosy ;/

    OdpowiedzUsuń
  22. keratynowe prostowanie włosów to fajna sprawa, ale taki zabieg jest drogi, zwłaszcza gdy mówimy o długich włosach. Dlatego też kiedy nie chcę mieć kręconych włosów, czyli prościej mówiąc chcę je wyprostować nie używając prostownicy, układam je na szczotce. Oczywiście włosy muszą być mokre, ponieważ inaczej na głowie zrobi nam się siano :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Keratynowe prostowanie daje świetne efekty. Włosy są idealnie proste i gładkie, a w dodatku wyglądają na zdrowe i odżywione. Co więcej, efekt długo się utrzymuje. Bardzo fajny wpis :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Ja już nigdy nie zrobię żadnego zabiegu na włosy. Miałam nanobotoks, po 3 miesiącach zniszczone wlosy poszłam na odzywienie, fryzjerka spaliła mi włosy, poszłam zatuszować to botoksem to zostaly spalonr po raz drugi. Teraz placze bo muszę najpewniej ściąć je do golej skóry :/ i zapuszczać od zera a marzylam o 100 cm. Jeszcze przesuszylo mi teraz cebulki i rosną suche teraz :/ Masakra.

    OdpowiedzUsuń